Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P79e97t41r 10O76m36e37l92k16a

26. 7. 2018 18:10

Díky za článekR^, gotika je nejúžasnějším obdobím středověku.

1 0
možnosti
ZH

Pane Petře, děkuji Vám za zdejší zastavení.

Čím je pro některé z nás gotika přitažlivá? "Je-li umění požitek, není to požitek z věcí, ale požitek z tvarů" (E. Cassirer) a doplňuji - i z výrazu lidského ducha.

Někdy a některými posuzovateli byla gotika považována za barbarský styl, neboť se odchýlila od antické tradice.

1 0
možnosti
Foto

Velice pěkně a dobře zpracovaný blog. Archaické tvarosloví některých zde zobrazených reliéfů či skulptur připomíná doby mnohem dávnější.

Děkuji, mnohé jsem se z blogu dozvěděl a cením si toho.

3 0
možnosti
ZH

Marku, děkuji za zastavení a cením si Vašeho názoru výtvarníka.

Souhlasím s Vaším poznatkem archaického tvarosloví...

Pokusil jsem se ve výběru fotograficky dokumentovat takové detaily památek, které bývají neviděné, protože většina turistů chvátá a neobjevují, neboť mají zájem spíše o objekty v průvodcích doporučené...

1 0
možnosti

Krásný článek pane Zdeňku, zajímavé postřehy. Zaujalo mně, že u všech soch se dá nalézt jakýsi společný jmenovatel. Soustředění na výpověď podstatného (citu, vjemu, neřesti, prostě na podstatu, osekanou od vší zdobnosti). Zvláštní, protože jde o objekty možná stejné doby, ale místně dosti vzdálené. Ta zkratkovitost je daleko nejúčinnější výpovědí a sochařům se určitě podařilo zapůsobit na věřící. Děkuji a zdravím. R^R^

1 0
možnosti
ZH

Paní Dano, děkuji za diskusi. Těší mne Váš vhled do tématu R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 846x
Kdo mi může říci, kdo jsem? (William Shakespeare)

Pokračování blogů: Zdeněk Hosman – literární kovárna (litterator.cz)

Seznam rubrik