Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hudba snese hodně. Kombinace nejen nástrojů, ale stylů, že by člověk nevěřil. Tady je toho důkaz: https://www.youtube.com/watch?v=KbwI8B9fngk&list=RDKbwI8B9fngk&start_radio=1. Svůj komentář jsem přidala pod nahrávku. Asi mě za tento názor ukřižují skalní příznivci toho i onoho žánru, ale jako ukázka hudební snášenlivosti je to moc dobré. Fakt jim to ladí. To je to, o čem sním, že by se do Čech mohlo jaksi po spirále vrátit. Kdysi - někdy do doby národního obrození, byla každá děvečka na statku Destinovou, znala stovky písniček. a většina z nich je dokázala čistě a capella zazpívat. Uměly to ještě naše babičky. Snad se to teď vrací, na jiné úrovni, ale snad...:-)

0 0
možnosti

Shodneme se určitě v tom, že základní vztah k hudbě se získává v rodině. A to nejlépe osobním příkladem, když rodiče s dětmi zpívají a umějí-li, hrají na nástroj.

Otec s námi od dětství doma zpíval, a to byl prvopočátek vztahu k muzicírování.

V nedávnu i současnosti došlo v hudební oblasti jazzu, rocku (jazzrock) atd. k různým fúzím, jak se tomu odbornicky říkalo. Takové experimentování hudbu neničí. Pominulo třídění hudby na artificiální a nonatrificiální (akademická terminologie). Zjednodušeně: Hudba je buď dobrá, anebo taková není!

Díky za pokračování diskuse.

0 0
možnosti

Tedy, Zdeňku, Vy dovedete potěšit! Tenhle vzpomínací i současný hudební blog mě vyloženě nadchnul. Mám ráda hudbu (kromě toho, co se jako hudba "tváří"). A pak mám v oblibě zvlášť některé nástroje. Patří mezi ně: klavír, housle, dudy (i skotské) a banjo.

A jak Vás tu tak už delší dobu pozoruju:-))), tedy čtu, tak Vy jste typ člověka, který na co sáhne, to se mu daří. A pro tyto lidi se přiznám, mám slabost a obdiv.

Díky moc za tento skvělý blog!

A ať se Vám i v tomto roce dobře daří...ve zdraví.

(Ten dudácký kroj Vám sluší).

0 0
možnosti

Marie, Vaše diskuse je pro mě vždy vítaná. Jinak napsáno: děkuji Vám za díky.

Je fajn, když se v reálu či alespoň virtuálně potkají lidé, jimž libě zní nástroje Vámi jmenované. Když účinkuje kapela skotských dud s bubny, jedná se o zvukové vibrace, které zasáhnou nejen uši, ale celé tělo. Fascinující hudba.

Dokážu se pro některé záležitosti nadchnout, ale ne ke všem získám "klíč," takže opatrně s chválou, že čeho se dotknu funguje; někdy ne.

Dudácký kroj jsem si navlékl jen 1x pro hraní v Bavorsku, aby vystoupení bylo kompletní (vidět i slyšet). Cítil jsem se však jako manekýn, což nerad.

Marie, v celém 21. roce 21. století Vám přeji zdraví, lásku i spolehlivé přátele.

0 0
možnosti
Foto

Milý Zdeňku, to je velice milá vzpomínka. S chutí jsem si ji přečetl. Tvoje dudácká minulost (i současnost?) vyvolala s dovolením i moji vzpomínku. Když se v roce 1991 rozhodl Zdeněk Rytíř, že vytvoříme Knížákovi LP desku a mě pro ni najal jako aranžéra a muzikanta s tím, že si na ní můžu dělat, co chci, vymyslel jsem jednu píseň s doprovodem akordeonu, fagotu, flétny a dud. Znělo to docela hezky, akorát to dohromady moc neladilo :-). I tak jsme to nechali, protože to mělo nezaměnitelnou atmosféru. Dudy mám rád. A kvituju tvoje muzicírování. Vytrvej.

0 0
možnosti

Vašku, děkuji za krátký příběh - zkušenost, jakož i za povzbuzení.

Aranžmá mohou být různě dobrodružná. Hrál jsem s všelijakými nástrojovými seskupeními, např. trio - mandolínové bendžo, akordeon a viola. Pasovalo to k sobě velmi dobře.

Souhra některých nástrojů s dudami může být komplikovaná, nejvíce snad kvůli jejich ladění, zpravidla v Es. Ale v chodském obsazení - malé selské muzice - fungují spolehlivě dudy s klarinety, houslemi a basou.

0 0
možnosti

Sláva na výsostech! Hosana! Do Čech se vrací muzicírování! Jestli tyto aktivity ožívají, pak ne všechno, co přináší pandemie je špatné. Přinejmenším přiměla lidi (aspoň ty, co přemýšlejí) přehodnotit své priority. Jen tak dál mandolinisto a dudáčku Zdeňku! A dík za blog, který doufám, povzbudí k dalším podobným aktivitám čtenáře, co mají rádi hudbu a vědí, že největší rozkoš není ani tolik v poslouchání, ale v jejím provozování. Kvalita se pílí nakonec dostaví. Zdravím pod Kleť a držím palce všem, co se připojí. R^V;-D Mám hroznou radost...

0 0
možnosti

cituji DŠ: ...vědí, že největší rozkoš není ani tolik v poslouchání, ale v jejím provozování... (myšleno hudby).

K tomu připojuji známý dozpěv: Jó jó, je to pravda, jó jó je to tak. A kdo tomu nechce věřit, ať se tam jde podívat...

S muzicírováním se vynořují všelijaké legrácky.

Dano, sdílená radost je s touto diskusí nejméně dvojnásobná. Děkuji.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS