Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Opět parádní blog :-).

0 0
možnosti

Děkuji za přátelské pochválení.

0 0
možnosti
Foto

Zdeňku, viděl jsem o tom televizní dokument a tys mi ještě leccos dovysvětlil. Díky.

0 0
možnosti

Vašku, díky opětuji.

0 0
možnosti
Foto

Takto se těžilo a dopravovalo dřevo na všech našich horách. Ale Krkonoše nebo třeba Orlické hory byly těžbou už během 17. století zcela odlesněny.

0 0
možnosti

Děkuji za diskusní vstup.

V textu nezmiňuji těžbu dřeva, ale jeho dopravu. Doprava dřeva vodní cestou je téma, které mě zajímá. Můžete v souvislosti se zmíněnými Krkonošemi a Orlickými horami doplnit relevantní zdroj k historické i současné existenci plavebních kanálů ve Vámi zmíněných lokalitách?

0 0
možnosti

Jsem nadšená popisem manipulace se dřevem. Naši předkové vážně věděli, jak si co nejvíce usnadnit práci i bez elektřiny. Ty "hokejky" v kombinaci s háky, to je fortel. Také zkušenost, že takto posazené desky do koryta v tomto úhlu nejlépe drží ve tvaru lichoběžníků. :-) Jak vidno, měli to promyšlené. Nu, a potěšil mě také pohled na vodu z rašelinišť, typické barvy coca coly, po které už se mi zase stýská. Jen by to bývalo chtělo lepší počasí. Díky za zajímavý blog, tak říkajíc "pro pamětníky". Zdravím. R^:-)

4 0
možnosti

Ano, naši předkové měli dovednosti, které vznikaly z řemeslných postupů průběžně ověřovaných praxí. Je užitečné, když si v současnosti můžeme některé dávnější dovednosti připomínat. Obdivuji řemeslný um našich předků v práci s kamenem i dřevem.

Děkuji V za diskusi i palec s úsměvem.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS