Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Děkuji za další zajímavosti včetně fotek.R^ Hvozdík pyšný, jak o něm píše p. Pinkas, si pamatuji z dětských let, rostl v Dolních Chrášťanech v lokalitě zvané Hýbl.

0 0
možnosti
ZH

Děkuji za návštěvu, R^ i uvedený příklad ;-)

0 0
možnosti

Našla jsem si na netu ten Dianthus superbus, a vzpomněla jsem si, i ten jsem vídávala na větřínských loukách, ale méně často, než hvozdík kartouzek. Byl takový víc rozevlátý a v odstínech od téměř bílé, až k cyklámově růžové. Krásné kytičky, hvozdíky jsou vlastně karafiáty. Dnes ke škodě všech poněkud opomíjená květina i v zahradní, šlechtěné formě. Díky pane Mirku za doplnění informací, trochu jsem si s Vámi a blogem nad hvozdíky zavzpomínala. Přeji hezký den.:-)

1 0
možnosti
MP

Moc hezky udělaný blog, včetně fotek. Je vidět, že Vás příroda baví. R^

Jen napíši poznámku k druhu hvozdík kartouzek, poddruh hadcový. Od běžného druhu hvozdíku kartouzku se liší jen nepatrně - světlejším květem a užšími lodyžními lístky. Protože roste jen na hadci, je to možná jen serpentinomorfóza, tedy reakce na nepříznivý chemismus matečné půdy. Zdroj http://www.naturabohemica.cz/dianthus-carthusianorum-subsp-capillifrons/ . To uvádím trochu k zamyšlení, zda už to někdy s tím definováním přírodních vzácností nepřeháníme.

P. S. Mým favoritním hvozdíkem je Dianthus superbus, hvozdík pyšný, který roste roztroušeně na osluněných, spíše kyselých stanovištích.

0 0
možnosti
ZH

Pane Pinkasi, velice děkuji za Váš vstup do diskuse, jakož i ocenění fotoblogu.

Když jsem připravoval fotoblog, tak speciálně u hvozdíku kartouzku jsem nafotil květy z různého prostředí, např. při okrajích cest jsem jich pár utrhl a porovnával je s dalšími z jiných prostředí. Rozdíly rozeznává cvičené oko a ty jsem se učil vidět. Nepovažuji se za znalce, ale chci vědět vždy i více, než publikuji.

3 0
možnosti

Překrásné snímky, některé květinky si pamatuji ještě jako malá, bývaly hojně na větřínských loukách - silenky i hvozdíky kartouzky. Už jsem je léta neviděla a s tou vosičkou je to radost pohledět. Dík také za velmi zajímavé informace, takto jako kámen není hadec nikterak efektní, ale v těch italských bazilikách, jako obklad, je moc krásný, mechově zelený. Přeji krásný večer Zdeňku a díky. R^:-)V

0 0
možnosti
ZH

Geolog Václav Cílek o kamenech píše velmi zasvěceně, např. toto: " Kameny lžou jen málokdy a matné, složité kameny nelžou nikdy." Když jsem mluvil se znalcem - sběratelem kamenů, řekl, že pestrobarevným kamenům dává leckdo přednost, ale je to krása povrchní. To koresponduje s náhledem pana Cílka.

Hvozdíků je více druhů, např. kropenatý, skalní, svazčitý, pyšný, alpský. Vzájemně se od sebe liší velikostí květů, stonky, lístky, i místy výskytu. Běžný hvozdík kartouzek roste v chudých trávnících na vápencích, ale jeho poddruh - hadcový je vázaný na hadcový podklad, tím je jedinečný.

Dano, děkuji za návštěvu i za diskusi.

2 0
možnosti
ZH

Pochvala od kolegyně mne těší. Děkuji.

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 846x
Kdo mi může říci, kdo jsem? (William Shakespeare)

Pokračování blogů: Zdeněk Hosman – literární kovárna (litterator.cz)

Seznam rubrik